CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

الأحد، أبريل ١٥، ٢٠٠٧

متقوليش ان العروسه مش بريئه


ارحمينى من حروف عمرى اللى شابت
واكتبينى حرف واحد فوق سطورك
ابعدينى عنى مرة
ارسمينى
طفل حاضن صفحه بيضا
لسا ما اتعلمش اى ملمح مش طبيعى
اوعى مرة تبيعى روحى للمتاهه
اى اهه
مش هتخرج بره سورى
لسا نبض الدنيا واقف جوا منى
مش هيمشى
الا لما تقولى دورى
رجعينى
عمر نايم جوا سدرك
مهما موج البحر يعلى
مهما يصرخ
ينكسر من فوق صخورك
متقوليش ان العروسه مش بريئه
وان الحصان خان الرهان
اوهمينى انى طالع من همومى
وان صعب الخطوة هان
وانى هوصل
مهما كان الصعب فيكى
مهما كنتى
اقدر افهم سحر بحرك
واقدر اعرف يعنى ايه
كلمه حياه




7 التعليقات:

غير معرف يقول...

رائعة جدا واللة انا شايف ان هى تنفع اغنية جميلة جدا بس اية يا بنى الحلاوة دى

انا اول واحد معلق
يا دكتور عايزين نذاكر بقى السنة خلصت و انتعارف
kfkf84>blogspot

Unknown يقول...

أنا عن نفسي
مش عايزة أسمع اللي عايزة أسمعه
عايزة أسمع اللي المفروض أسمعه
سواء كان عاجبني أو مش عاجبني
مش هينفع أختار أسمع إيه
وأسمعه ولا لأ

مفيهاش ما تقوليش
مش بمزاجنا
هيبقى وهم زي ما إنت نفسك قلت

غير معرف يقول...

اوهمينى انى طالع من همومى

خلتنى أفكر
الوهم ولا الحقيقه

والغريب ان العقل واللاوعى عمرهم مابيتفقوا على شئ

vetrinary يقول...

كفكف
ربنا يخليك يا مصيتنى
هنذاكر يا معلم بس المهم ننجح
ما احنا كل سنه بنذاكر وبنسقط
اظاهر يا حودة ان الفشل اتكتب علينا

amira
لما نزور حد عيان
لوكيميا
كانسر
اى حاجه
مبنقولوش انتا عندك كذا
وهتموت
بنقولو
انتا بقيت كويس
زى البمب
عشان يعرف يكمل باقى حياته
نورتى

نبيذ

الحاجه الوحيده اللى انا لقيتها فى المخدرات ومش لاقيها فى اى حاجه تانى
ان المخدرات بيدمج الوعى مع اللا وعى
نورتى

قصاقيص يقول...

روعة.....روعة..........روعة
الفكرة والمعاني والموسيقي .....كل مافي القصيدة مبدع
انت دخلت في القصيدة جمل بحالها جديدة مش بس كلمات...........جددت روح الفكرة بمعني ادق
تحياتي
وإنحنائاتي امام ابداعاتك

حلم الحرية يقول...

ارسميني
طفل حاضن صفحة بيضا
لسه ما اتعلمش اي ملمح مش طبيعي
ـــــــــــــ

كلنا بنحلم بكده
اننا نكون صفحة بيضا في كتاب الاخرين

يا تري بنكون فعلا صفحة بيضا ؟؟؟؟
ولللا عيونهم هما اللي صافية وبريئة ومش شايفة غير المساحة البيضا فينا

رائعة كلماتك ..مليئة بالاحاسيس


تحياتي

غير معرف يقول...

والله روعه ومش مجامله انا على فكره بحب العاميه جدا وانت من الناس القليله اللى عجبنى جدا كتابتهم عامه انا هاقرا على روقان عشان انا فى الشغل دلوقتى